Tävling! Vinn en guidad tur...............................................i min trädgård.

Tävling

Det man ska göra för att vinna en guidad tur i min trädgård är rätt enkelt, skriv ditt bästa recept i min gästbok, Teman man kan välja på är många :

*Humankött
*Semlor
*Våfflor
*Sallader
*Godis/Mjöl

När du har listat ut vad du ska skriva för recept tar du reda på ingredienserna, om du inte redan vet dom, Skriv i min gästbok hur det ska tillagas, så kommer jag att välja ut det eventuellt bästa bidraget och provlaga rätten. Blir det dåligt utser jag en ny vinnare. Blir det bra så vinner DU en guidad tur. 

Domslutet kan inte överklagas eller ändras.



Ensamhet och tvåsamhet  (Vanlig blogg)
Att utlysa en tävling tror jag är jävligt smart för att få folk att läsa, alla är så jävla giriga, Alla ska bara ha och ha, Lycka till i tävlingen allihopa.

Nu ska jag skriva ner mitt bästa recept på temat Humankött.
Som vi alla vet så är vi uppbyggda som kor eller grisar med filéer och biffar, innanlår, ben, blod, märg och inälvor.
Det som skiljer oss åt är att vi går upprätt och skulle man få för sig att tillaga filén på en människa så behöver den koka ett bra tag för att överhuvudtaget kunna mäta sig med fläskfilé eller oxfilé. Jag rekommenderar ca 4 timmar, gärna i hönsbuljong, när den kokats mör och fin lägg den direkt på grillen och markerar linjer bara, salta och peppra såklart.
Buljongen gör du en underbar sås på med rosmarin och timjan. Red av såsen, tippa i lite grädde och smaka av.
Servera med Pommes Anna och brytbönor.

God spis.

Kommentarer
Postat av: Jessica

cpcpcpcpcpcpcpcp!

2008-07-10 @ 18:21:25
Postat av: Jessica

Du behöver beroende på hur många som ska äta:



fiskpinnar (helst 1000 pack från coop's egna märke)

Spaghetti (helst Barillas original)

Remouladsås på tub!



Stekfiskpinnarna så att det är genomstekta och har fått en fin gyllenbrun yta! Koka spaghettin. Släng upp allting på en tallrik, först pastan och sist pinnarna! Kläm på massa sås i en stor hög!



MUMS! Smaklig måltid!

2008-07-10 @ 19:27:24
Postat av: Johan Jacobsson

Ett hett tips på min systers världsberömda fläsktårta samt laxsoppa;



Till fläsktårtan (4 pers) behövs:

mjöl

öl

amfetamin

gris



Till fisksoppan (4 pers) behövs:

lera

säd

Oboy

(snor)lax



Tänk på att tillaga rätterna med kärlek och att inte ha bajs i maten. Hej då!

2008-07-16 @ 22:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0