Getter och Kotletter

Eftersom detta är en matblogg så ska jag skriva om mat eller mat och mat, jag ska skriva om getter.

Varför äter vi inte getter på samma sätt som vi äter får och lamm, Killingkotlett låter aaasgott, samma med Get i kål. Killingstek, Killingfärs, Killingracks, fan listan kan göras så jävla lång så ja orkar inte läsa det.
Getter måste det ju finnas asmånga av, kolla på skansen där har dom 7 getter på lillskansen på en area av 100 kvvadratmeter, säg att det finns lika många getter i hela sverige, det är sjukt många getter.
Fixa typ hälfen av alla getter, dom får bli mjölkgetter, en fjärdedel av alla får bli avelsgetter och ställas ut och vara fina och vara på skansen typ och kolmården såklart.
Den sista fjärdedelen det får bli värpgetter, dom ska föda fram mat.
Det var allt jag hade att säga om getter. hoppas ni tar del av informationen, och tänker er att såhär kan vi ha det OM VI VILL! Jag vill, Vill ni? (Dessutom kan vi få fram fler jobb, fler getgårdar, fler slakterier, Fler som äter Get.)


Vi repade förövrigt idag, det gick asbra. Jag älskar alla. puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0